Wednesday, December 22, 2010

kisah superhero yang kuat lagi hebat.. (angsa emas) babak 1

Pada petang yang damai itu, sang superhero sedang lepak-lepak main fb sambil di belai asap marlboro soft pack. Sedang enak dibuai khayalan, suasana yang melayang dan tenang menjadi kacau bilau dan kalut. Sang superhero terkejut!!Lantas dia mengeluarkan spanar. Aik?? Kenapa superhero mengeluarkan spanar? Oh.. Dia nak garu belakang dia. Superhero terus menyarungkan jacket (ala2 the punisher tapi cap tengkorak x dak la)dan terus bergegas ke tempat kejadian. Tiba di tempat kejadian tersebut, superhero mengeluarkan sejenis alat untuk mengesan roh2 jahat disitu. Sensor berbunyi teeett teeett.. "Oh! Di situ rupanya.. PAN... TAS... Ular rupanya.."
              Ular itu sedang mengepung apartment angsa emas superhero. Sambil mengembang-ngembangkan pipinya, ular itu menjelir-jelir lidahnya yang bercabang itu. KAPOW!!! Superhero menyekeh kepala ular itu dengan cincin geliga peninggalan atuk. "Adoi!! Kenapa tuan hamba menyekeh hamba?" tanya ular senduk itu. Superhero tersenyum sambil berkata, "Hahahaha! Berani sungguh tuan hamba mengganggu angsa emas hamba. Cukupka ilmu di dada untuk melakukan perkara mungkar ini??". Ular menjawab, "Cis! Kalau takut di lambung ombak jangan berumah di tepi pantai, kalau pernah menonton Ong Bak hambalah yang paling otai". "Cis! Pantun pulak ular ni." sergah superhero.
              Kemudian bermulalah pertarungan di antara raksasa yang sangat panjang itu dengan superhero yang hebat itu. 7 hari 7 malam tanpa henti. Bunyi guruh berdentum dentam. Apakah kesudahannya?? NANTIKAN EPISOD AKAN DATANG..

No comments:

Post a Comment