Sunday, January 23, 2011

hujan bunga di kuala lumpur episod 3

         Selesai b'fast, kami pon beredar dari Ampang Park dan terus ke Stesen Dato' Keramat. Kan aku habaq rumah dia depan Stesen LRT ja. Sampai ja di situ terus naik ke rumah diorang.. (Aceh, diorang plak.. Besa la KIYILL) hahaha.. Di perkenalkan dengan abangnya yang ketiga. Abd Rahim @ aim.. Muka macam edry KRU.. Aku tanya la. "bro, yusri & norman mana?" hahahaha!!!(Lawak ja. Gila ang nak buat onaq kat rumah orang.)
        Selesai sesi orientasi dan perkenalan, aku pon di suruh berehat. Biela & mama nya pergi ke market. Depa nak cari ikan parang. Nak buat asam pedas melaka kata mamanya. Wah. Excited aku. Mak mentua nak masak wei... Sapa x excited. Aku pon terus tidoq lena di atas katil yang empuk. Sedar-sedar depa dah balik. Bunyi ketung ketang... Biela la 2 dok ketuk periuk. Masak x pon. Ketuk ja lebih. Hahaha.. Tapi bau asam pedas makin menusuk hidung. Aku pon bangun dari katil dan terus ke ruang tamu. Dengan slumber, "mama masak asam pedas ye? Wah sedapnya bau.". (cewah, panggey mama) Dalam perut aku, kedengaran suara kecil cacing menjerit "lapaq!lapaq!"
       Tepat pukul 12.30 tghari, depa siap masak. Aku apa lagi, excited ar. Ingat nak makan. Last2, mama biela kata. "Najmi, amek la baju aim 2. Pegi masjid dengan aim".. adeh... lapaq lagi....
BERSAMBUNG....

3 comments: